Tim van Peppen

Tim van Peppen

Intensivering op het gebied van Content Marketing

Het gaat te ver om Yellow Jersey te vergelijken met een betaald voetbalclub, maar als groeiend sportmarketingbureau is het soms wel heel treffend om gelijkenissen te trekken met de sport. Waar PSV met Donyell Malen, Feyenoord met Steven Berghuis en Ajax met als meest recente voorbeeld Hakim Ziyech haar topspelers voor langere tijd wist te binden, zijn we bij Yellow Jersey blij dat Jules Stuyt zijn contract per direct heeft verlengd.

Jules is één van de drie marketingstrategen in ons team, waarbij zijn expertise op het Content Marketinggebied ligt. Yellow Jersey profileert zich als een vooruitstrevend datagedreven sportmarketingbureau in Utrecht en streeft altijd naar kwaliteit. Wij geloven dat onze aanpak zorgt voor duurzame klantrelaties en uitstekende eindproducten.

Wij zien Content Marketing als een belangrijk domein op het gebied van sponsoractivatie, branding en storytelling. Yellow Jersey is niet alleen in staat om hoogwaardige (video)content te maken, maar denkt ook graag mee met opdrachtgevers over de inzet van deze content. Co-founder Tim van Peppen verduidelijkt het met een voorbeeld: “Wij maken veel aftermovies. Natuurlijk maken we graag de allertofste beelden bij een evenement, maar het draait om veel meer dan alleen de beelden. Wij willen opdrachtgevers helpen om het maximale te halen uit hun eindproduct en streven bijvoorbeeld naar plaatsing binnen 24 uur na afloop van een evenement. In enkele gevallen hebben we zelfs aftermovies opgeleverd die aan het eind van een evenement nog in het stadion getoond werden.”

En dat geldt eigenlijk voor alle content die Yellow Jersey produceert. “Het klinkt voor de hand liggend, maar we gaan altijd uit van de basisprincipes van marketing. Voor wie is het bedoeld? Waar gaan we het verspreiden? En hoe halen we het maximale resultaat? Met Jules hebben we iemand in huis die dat begrijpt, maar het ook nog eens uitstekend kan vertalen naar het grotere geheel. Een aftermovie bijvoorbeeld is slechts een onderdeel van een vaak bovenliggende communicatiestrategie. Wij doen veel onderzoek naar wat anderen doen; wat werkt? wat werkt niet? en hoe kunnen wij daar weer van leren? Leergierig zijn zit in ons DNA en dat willen we weer graag delen met onze opdrachtgevers.”

De komende maanden gaat Jules onder andere actief aan de slag met opdrachten van NOC*NSF, het KNKV en de KNZB, waar hij zich in de afgelopen periode zich onder meer bezig hield met het FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival, een groot voetbalevenement voor kinderen in Jaarbeurs Utrecht. “De komend periode kan ik mij nog meer specialiseren en partners helpen met het vertellen van hun verhaal en dit vertalen naar een strategie. Sport is emotie, en ik vind het onwijs mooi om dat over te brengen.”

En natuurlijk blijft Jules ook actief als presentator van De Sportmarketing Podcast. Heb jij de laatste aflevering al beluisterd?

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Meer posts lezen?

Ruben’s Vueltapoule tips

Nog maar heel even en dan is het tijd voor het slotstuk van het rondewerk dit jaar. De Vuelta a España, die