Maak kennis met onze Junior Marketeer Britte

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Britte van der Touw loopt sinds september stage bij Yellow Jersey. Vanaf februari is er weer een nieuwe vacature. Benieuwd hoe Britte haar stage ervaart? “Mijn reden om bij Yellow Jersey stage te lopen: een interessant jong bedrijf, een klein jong team met veel enthousiaste en leergierige mensen en een grote diversiteit aan opdrachten. Hierdoor is er de mogelijkheid om tijdens mijn stageperiode met verschillende expertises kennis te maken en mijzelf zo verder te ontwikkelen als marketeer.”

“In het derde jaar van SPECO Sportmarketing moeten alle studenten een fulltime meewerkstage lopen bij een (sport)organisatie. Tijdens de stage krijg je inzicht in de sportbranche en kan je verschillende werkzaamheden ervaren. Ik denk daarom dat een stageplek de perfecte manier is om het werkveld van de sportmarketeer te leren kennen.”

Eerste kennismaking met Yellow Jersey

“Via een gemeenschappelijke connectie op LinkedIn zag ik al een paar keer het sportmarketingbureau Yellow Jersey voorbij komen. De organisatie wekte mijn interesse door alle toffe opdrachten waar zij zich mee bezighielden en ik zag een goede match voor mijn derdejaars stage.. Ik trok de stoute schoenen aan en zocht contact met Jurian de Vos, één van de co-founders van Yellow Jersey. Uiteindelijk was, na een heel leuk gesprek, de keuze voor een stageplek snel gemaakt en ben ik begin september – midden in de corona tijd – gestart als Junior Marketeer.”

Op ontdekking: wat vind ik leuk?

“Mijn reden om bij Yellow Jersey stage te lopen: een interessante jong bedrijf, een klein jong team met veel enthousiaste en leergierige mensen en een grote diversiteit aan opdrachten. Hierdoor is er de mogelijkheid om tijdens mijn stageperiode met verschillende expertises kennis te maken en mijzelf zo verder te ontwikkelen als marketeer. En niets bleek minder waar. Tijdens mijn stage krijg ik veel ruimte om te ontdekken wat ik leuk vind en te onderzoeken wat bij mij past. Het enthousiasme waarmee iedereen te werk gaat is ook super aanstekelijk. Ze helpen mij bij deze zoektocht; samen hebben wij gekeken wat ik tijdens mijn stage graag zou willen leren en welke projecten hierbij zouden passen. Maar tegelijkertijd dagen ze mij ook uit door mij af en toe in het diepe te gooien en opdrachten bij mij neer te leggen die buiten mijn comfortzone zijn.”

Een toegevoegde waarde binnen de organisatie

Mijn taken zijn heel divers, ik houd mij nu voornamelijk bezig met het vormgeven van content, designen van visuals, brainstormen en het uitwerken van nieuwe ideeën voor opdrachtgevers. Er zijn een aantal doorlopende projecten waar ik elke dag wat tijd aan besteed. Zo zijn wij bijvoorbeeld bezig met de ontwikkeling van een nieuw platform. Ik denk mee over de vormgeving en help ik bij het creëren van content zoals blogs. Verder heb ik tijdens mijn stage geleerd om met programma’s te werken waarmee ik websites kan bouwen en kan designen en heb ik echt de tijd en ruimte gekregen om deze skills te kunnen ontwikkelen om mooie ontwerpen te kunnen maken. Als ik nu al terugblik heb ik eigenlijk al zoveel gave dingen geleerd en gezien!

Een project waarvan ik het heel tof vond om aan mee te werken was de videoproductie in opdracht voor NOC*NSF en de Rabobank. Ik was van het begin tot het einde bij dit project betrokken. Ik dacht mee in het concept van de video’s, werkte de inhoud uit en maakte het ontwerp van de visuals. Stiekem was ik heel trots dat mijn werk uiteindelijk overal op social media te zien was! Daarnaast vond ik het onwijs gaaf om in de eerste stageweek al op pad te gaan en mee te kijken bij de productie van een videoclip voor de NOC*NSF Nationale Sportweek. 

De weg naar resultaat is niet zoals het staat beschreven in een boek of wat je leert op school

Vanuit de opleiding zijn er een aantal dingen die ik goed kan toepassen binnen mijn stage bij Yellow Jersey. Zo hebben wij geleerd hoe we gestructureerd nieuwe opdrachten kunnen aanpakken en krijgen wij vanuit de opleiding mee om jezelf te laten zien (personal branding), nieuwe dingen uit te proberen en een keer rechts te gaan wanneer iedereen links gaat. In de afgelopen periode ben ik er wel achter gekomen dat de weg naar het resultaat nooit is zoals het staat beschreven in een boek of wat je leert in een college op school. Tijdens mijn stage heb ik geleerd dat je in een project heel flexibel moet zijn en dat er vele factoren meespelen in route die je aflegt naar het eindresultaat. Gaandeweg kan er nog zoveel veranderen en door goed met een team samen te werken, kan je hele toffe dingen creëren. 

Een echte aanrader

Ik denk dat het in deze stage belangrijk is om leergierig te zijn en initiatief te nemen door een proactieve houding aan te nemen. Deze goede eigenschappen helpen mij uitdagende opdrachten met twee handen aan te pakken en alles uit de stage te halen wat erin zit. Ondanks dat we veel thuis moeten werken, weten ze mij als stagiair goed te begeleiden en te betrekken bij de organisatie. De sfeer binnen het team is onwijs gezellig, elke vrijdagmiddag is er bijvoorbeeld een digitale borrel om contact te houden met collega’s. Daarnaast is er op het kantoor altijd wel iemand die een potje wil voetballen in de pauze. Een mooiere werkomgeving dan De Weerelt van Sport is er eigenlijk niet. Binnen een week maakte ik al kennis met allerlei andere sportorganisaties en zo kan ik mijn netwerk goed blijven uitbreiden. 

Als ik dit vergelijk met stages van medestudenten besef ik wel dat het een bijzondere stageplek is. Naast de ruimte die zij me geven om talenten te ontdekken en me te ontwikkelen op vlakken die ik interessant vindt, neemt iedereen de tijd voor me en willen ze mij als persoon echt leren kennen.

Ben je door dit artikel getriggerd om ook eens te kijken naar de mogelijkheden om stage te lopen bij Yellow Jersey? Ga dan snel naar onze vacaturepagina

Kelly van Heezik

Kelly van Heezik

Kelly is content marketeer bij Yellow Jersey en staat graag met haar voeten op de vloer. Daarnaast helpt ze opdrachtgevers met de inzet van de juiste content via de juiste kanalen.