Traction

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

De beste marketingcampagnes zijn de campagnes die doelstellingen overtreffen, tenminste als je het vanuit een datagedreven aanpak bekijkt. Maar hoe ga je er nu voor zorgen dat je jouw doelstellingen overtreft? Dat kan door het maken van een gedegen en strak onderbouwd plan, maar voordat de campagne live staat, is het vooral gissen hoe het gaat werken. Naarmate je meer ervaring hebt, zal het gissen weliswaar steeds nauwkeuriger worden. Maar wat nu als je op voorhand al kunt bepalen wat voor jouw product of dienst het beste kanaal is?

Dat is waar Traction omdraait. In Traction lees je hoe je het Bullseye-kanaal gaat vinden, waarmee jouw groei explodeert. Deze methodiek bestaat uit drie fases die uiteindelijk leiden tot het kanaal dat voor jou het beste werkt. Volgens het boek zijn er negentien verschillende kanalen voor traction. Met voorbeelden laten ze zien wat voor bedrijven uiteindelijk het ‘ware’ kanaal was, maar ook hoe je daartoe komt.

Welke kanalen heb je?

  • Gerichte Blogs
  • Publiciteit
  • Baanbrekende PR
  • Zoekmachinemarketing
  • Social en display
  • advertenties
  • Offline advertenties
  • SEO
  • Content Marketing
  • Email Marketing
  • Technologie als
  • Marketing (micro-sites, widgets, tools etc om leads te genereren)
  • Virale Marketing
  • Business Development
  • Verkopen
  • Affiliate Marketing
  • Bestaande platformen
  • Trade Shows
  • Evenementen (offline)
  • Sprekers events
  • Bouwen van community’s


Deze kanalen verklein je door middel van het Bullseye-principe, dat gaat om drie ringen:

  • De buitenste ring: Welke kanalen zijn mogelijk?
  • De middelste ring: Welke kanalen zijn het meest veelbelovend?
  • De binnenste ring: Bullseye, dit is jouw groeikanaal


Het boek legt uit hoe je met kleinschalige experimenten op zoek kunt gaan naar jouw bullseye.

Koop dit boek

Informatie

Titel
Traction

Auteur
Gabriel Weinberg

Categorie
Marketingboeken

Jaar van uitgave
2015