Hacking Growth

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Je zou bijna kunnen zeggen dat Hacking Growth aan de basis ligt voor Yellow Jersey, zoals wij het nu voor ons zien. Wij zijn geen pure Growth Hackers, dat past ook niet in de sport. Maar we hebben wel onze mindset aangepast naar de inzichten vanuit deze methodiek, die in dit boek van Sean Ellis en Morgan Brown vakkundig wordt omschreven. Op een datagedreven manier ondernemen, dat is voor mij de essentie van dit boek.

Hacking Growth leert je veel over de basis van Growth Hacking. In mijn ogen is Growth Hacking niets meer dan op een datagedreven manier marketing bedrijven, waardoor je met een relatief kleine tijds- en geldinvestering op zoek gaat naar de methode die het meeste bijdraagt bij het realiseren van jouw doelstellingen.

In dit boek leer je welke rollen er noodzakelijk zijn binnen een datagedreven marketingteam, maar ook hoe volgens de schrijvers – op basis van onderzoek – het marketingproces eruit dient te zien. Het marketingproces is een voortdurende cyclus die uit vier belangrijke stappen bestaat:
1. Data-analyse en inzichten krijgen
2. Het genereren van ideeën
3. Bepalen welke ideeën prioriteit moeten krijgen
4. De ideeën uitvoeren

Je leert op een eenvoudige manier te kijken naar de knoppen waar je aan kunt draaien als marketeer, hoe je deze beïnvloedt en winnende marketingstrategieën kunt ontwikkelen. Wie wil werken in een datagedreven (sport)marketinglandschap kan eigenlijk niet zonder dit boek in zijn boekenkast.

Koop dit boek

Informatie

Titel
Hacking Growth

Auteur
Morgan Brown & Sean Ellis

Categorie
Marketingboeken

Jaar van uitgave
2017