De SPORTMARKETING CASE

Hoe kan T-Mobile haar merkvoorkeur vergroten onder de achterban van TeamNL?

Klant

Odido & NOC*NSF

Doelgroep

Volgers van de Olympische Spelen

Upload je CASE

Achtergrondinformatie

Odido is sinds 2023 partner van TeamNL en levert daarmee een belangrijke bijdrage aan de topsport in Nederland. Echter wil Odido dit partnerschap ook benutten voor eigen commerciële kansen. De merkbekendheid van Odido in Nederland ligt al op 95%, waardoor de Duitse telecommaatschappij haar partnerschap wil gebruiken om de merkvoorkeur te vergroten. Uit een nulmeting blijkt dat 20% van de volgers van TeamNL momenteel Odido als nummer 1 mobiele provider ziet. Odido en NOC*NSF willen deze merkvoorkeur vergroten naar 30% op 1 september 2024.

Yellow Jersey is gevraagd om een campagneconcept te ontwikkelen en dit door middel van een pitch te presenteren. Er is op dit moment geen financiële indicatie en NOC*NSF en Odido willen zich eerst focussen op de concepten en de mogelijke visuele uitingen, alvorens ze dieper in het financiële aspect willen duiken.

NOC*NSF geeft aan dat alle kanalen van TeamNL ingezet mogen worden en dat er ook ruimte mag zijn voor paid media. De atleten van TeamNL zijn beschikbaar om in te zetten, alsmede de niet-wedstrijdgerelateerde foto’s en video’s die al ontwikkeld worden of nog ontwikkeld kunnen worden.

Dit betreft een fictieve campagne, echter willen we je toch vragen om een campagne voor Odido en NOC*NSF te ontwikkelen namens Yellow Jersey. Onze focus ligt op campagneconcept en design.

Klaar voor?

Het verzoek om uiterlijk 18 juli voor 22.00 uur de uitwerking van jouw case aan te leveren. Voor 31 juli willen we bij ons op kantoor de pitch van de case laten plaatsvinden.

Wij zullen een aantal data aan je voorstellen!

Yellow Jersey2052

Upload hieronder jouw Case!

Blijf op de hoogte van Yellow Jersey

Blijf op de hoogte van Yellow Jersey

Blijf op de hoogte van Yellow Jersey