Podcast #15: Hoe zorg je als organisatie voor sportstimulering in de nieuwe samenleving?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

In de vijftiende aflevering van De Sportmarketing Podcast hebben we het over sportstimulering in de nieuwe samenleving. Hoe doe je dit als organisatie terwijl je rekening moet houden met nieuwe maatregelen? We praten hierover met Marlies van Elderen (Cruyff Foundation) en Jan Niebeek (Team Sportservice Amsterdam).

Marlies van Elderen (Cruyff Foundation) stelt dat sportstimulering de komende jaren alleen maar belangrijker wordt. “Sporten en bewegen in de buitenruimte wordt misschien wel belangrijker dan ooit. Dat komt omdat buiten sporten en buiten zijn op dit moment toch als relatief veilig wordt gezien, en dit is ook waar ons werk zich afspeelt. Verder wordt ook ons werk op die pleintjes misschien nog wel belangrijker dan dat het was.: kinderen kunnen op dit moment misschien niet makkelijk naar een sportclub, vereniging of sportschool, maar kunnen wel terecht op onze Cruyff Courts.” 

Daarnaast stelt Jan Niebeek (Team Sportservice Amsterdam) dat sport – zeker in deze tijd – haar waarde bewijst. “Een geïnvesteerde euro in de sport levert 7 euro op in de toekomst. In die zin is het een waanzinnig goedkope investering om te zorgen dat mensen gaan sporten en bewegen. Dat is allang bekend, maar laten we hopen dat door de crisis dit een nog prominentere rol krijgt in toekomstig beleid van overheden. Maar ik zie ook wel bedreigingen. De crisis die gaat ook nog wel wat financiële consequenties hebben, en ik hou daar ook wel mijn hart voor vast. Ik hoop dat dit geen invloed gaat krijgen op de investeringen in de sport in de toekomst”, aldus Niebeek.

Benieuwd naar de hele aflevering? Luister dan nu aflevering 15 van De Sportmarketing Podcast van Yellow Jersey via Anchor, Spotify en Apple Podcasts. Wil je voortaan de nieuwste aflevering als eerste in jouw mailbox? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.