Bijna een jaar na de eerste Sportmarketing Podcast, is het tijd voor aflevering 14. Hoe organiseer je sportevenementen in de nieuwe sportsamenleving? Welke alternatieve, virtuele evenementen ontstonden er door de maatregelen? En hoe kijken organisatoren naar de toekomst van commerciële sportevenementen? We praten hierover met Ron van der Jagt (Le Champion), Denis Doeland (DDMCA) en Arno Kempenaar (MYLAPS). Verder kijken we naar het sportmoment van de maand en blikken we terug op de opvallendste sportmarketing momenten van mei.
Voor Le Champion, dat normaliter veel grote en bekende sportevenementen organiseert, is het zaak om goed in contact te blijven. Ron van der Jagt (directeur): “Wij proberen goed in contact blijven met onze leden en deelnemers door bijvoorbeeld heel veel inspirerende content te creëren, speciaal voor hardlopers, speciaal voor fietsers en speciaal voor wandelaars.”
Denis Doeland helpt organisaties in sport, media en entertainment te veranderen. Hij stelt dat organisatoren moeten inzetten online. “Er is eigenlijk een safety-car situatie als bij de Formule 1. De wedstrijd gaat door, alleen dan op een heel langzaam tempo. Zorg ervoor dat je dan je positie behoudt, anders sta je zo achteraan. Mijn advies is dus: maak een pas op de plaats als organisator. Blijf rijden waar je nu rijdt, doe vooral een quickscan van je organisatie. Hoe presteer ik in het digitale speelveld en wat is mijn kunde? En ben ik bij machte om het resultaat ook financieel uit te drukken?”
Als het aan Arno Kempenaar (MYLAPS) ligt, dan gaat de branche moeten inspelen op de laatste ontwikkelingen en kaders die worden gesteld. “Evenementorganisatoren zijn hartstikke reactief. Iedereen moet wennen aan wat er nu gebeurt in de markt. In het begin gingen we ervan uit dat het tijdelijk was, en nu lijkt het allemaal wat langer te gaan duren. We gaan ervan uit dat we naar een normale situatie toegaan, maar er zit wel een fase tussen. En daar is nu iedereen mee bezig.”
Benieuwd naar de hele aflevering? Luister dan nu aflevering 14 van De Sportmarketing Podcast van Yellow Jersey via Anchor, Spotify en Apple Podcasts.Wil je voortaan de nieuwste aflevering als eerste in jouw mailbox? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.