Tips en tricks voor ticketmarketing tijdens tweede Sportmarketing Meetup

Afgelopen dinsdag was de tweede editie van De Sportmarketing Meetup met als onderwerp: Boost jouw ticketmarketing! Tijdens deze avond kregen de aanwezige sportmarketeers kennis over verschillende strategieën en tools die tijdens campagnes kunnen worden gebruikt.

In de eerste talk ging Ruben Hoogland (Yellow Jersey) in op verschillende succesvolle ticketmarketing campagnes die hij heeft gedraaid. Daarnaast besprak hij verschillende tools die hij voor campagnes gebruikt, zoals Hotjar, CM en WhatsApp for Business. De presentatie van Ruben Hoogland is hier te downloaden.

Na de pauze nam Bas Schnater (Mediahuis Nederland en voormalig AZ) het woord en besprak verschillende elementen van een ticketing campagne. Hij ging onder meer in de ticketverkoop van Europese voetbalcompetities, het piramidemodel waar voetbalclubs mee werken en legde uit hoe de customer journey van het Concertgebouw Amsterdam eruitziet.

Op dinsdag 26 mei is de volgende editie van De Sportmarketing Meetup, het onderwerp wordt later bekend gemaakt. Wil je op de hoogte blijven van nieuws rondom de Meetup, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Picture of Tim van Peppen

Tim van Peppen

Tim is oprichter van Yellow Jersey en houdt zich dagelijks bezig met creatieve concepten voor diverse opdrachtgevers.