Succesvolle ticket-marketing
Bij FC Utrecht maken ze al jaren gebruik van data, elke medewerker kent het belang. En dat resulteert in uitverkochte stadions.
Jerryl Smeenk is te gast in deze editie en deelt het piramidemodel dat bij FC Utrecht wordt gehanteerd om supporters in te delen. Hoe krijgt FC Utrecht de supporters steeds hoger in de piramide? En wat is de rol van de gehele organisatie in het verzamelen van relevante data om uiteindelijk tot succesvolle ticketmarketing over te gaan?
Met bijdrages van onder andere
JOUW MAANDELIJKSE SPORTMARKETING INSPIRATIE
De Sportmarketing Podcast
Yellow Jersey presenteert De Sportmarketing Podcast, de eerste Nederlandstalige podcast over sportmarketing. In de podcast bespreken we samen met interessante gasten de laatste trends op het gebied van sportmarketing.
Onderwerpen
Tijdens De Sportmarketing Podcast halen we diverse verhalen aan binnen het sportmarketinglandschap. Met elke aflevering een relevante expert. Blijf op de hoogte over innovatie, sponsoring, ticketing, content marketing en meer.
Host Jurian de Vos
De presentator van De Sportmarketing Podcast is Jurian de Vos. Hij is als co-founder van Yellow Jersey dagelijks actief in de sportmarketingwereld. Met zijn journalistieke achtergrond, weet hij elke podcast van extra waarde te voorzien.
Misschien vind je deze afleveringen ook interessant?
NIELS Rudolphus
Two Circles
‘We gaan steeds meer vanuit een bedrijfsstructuur denken. Als jij sponsoren zoekt, dan zul je je moeten aanpassen aan de vraag die steeds meer bedrijven hebben.’
Edwin FROMA
FC Groningen
‘In de 24 uur nadat we bekend maakten dat Arjen Robben bij ons tekende, leek het wel alsof de wereld in zijn geheel om zijn as draaide.’
Wilco Nijland
King of the Court
‘Ik ben heel benieuwd of het ontwikkelen nieuwe varianten van een bestaande sport echt gaat doorzetten. Ik denk dat dat heel toonaangevend zou kunnen zijn, komende jaren.’