Hoe profileer je je als merk in de sport
Kijk eerst goed naar jouw doelstellingen en ga vervolgens de juiste asset zoeken. Een verkeerde aanpak kan namelijk ook schaden.
Myron Walraven was jarenlang actief bij Red Bull en werkt tegenwoordig als marketing manager bij Shimano Europe. Beide merken zijn actief binnen de sport, maar hoe pak je sportsponsoring nu goed aan?
Met bijdrages van onder andere
JOUW MAANDELIJKSE SPORTMARKETING INSPIRATIE
De Sportmarketing Podcast
Yellow Jersey presenteert De Sportmarketing Podcast, de eerste Nederlandstalige podcast over sportmarketing. In de podcast bespreken we samen met interessante gasten de laatste trends op het gebied van sportmarketing.
Onderwerpen
Tijdens De Sportmarketing Podcast halen we diverse verhalen aan binnen het sportmarketinglandschap. Met elke aflevering een relevante expert. Blijf op de hoogte over innovatie, sponsoring, ticketing, content marketing en meer.
Host Jurian de Vos
De presentator van De Sportmarketing Podcast is Jurian de Vos. Hij is als co-founder van Yellow Jersey dagelijks actief in de sportmarketingwereld. Met zijn journalistieke achtergrond, weet hij elke podcast van extra waarde te voorzien.
Misschien vind je deze afleveringen ook interessant?
niels rudolphus
two circles
‘We gaan steeds meer vanuit een bedrijfsstructuur denken. Als jij sponsoren zoekt, dan zul je je moeten aanpassen aan de vraag die steeds meer bedrijven hebben.’
NIELS Schut
Sportunity
‘Je ziet dat mensen nog wel gebonden willen sporten, maar in een andere bindingsvorm. Ook zij willen zich echt wel binden als ze toegevoegde waarde ervaren.’
Daniel Heijne
HEMA
‘Je moet activeren op de hartslag van de sport en de context daar omheen. Daarmee doe je nog meer een beroep op jouw creativiteit en flexibiliteit.’