Citymarketing: Past Sport hierbij?
Steden en provincies geven veel geld uit om sportevenementen binnen te halen. Waarom doen ze dat en wat levert het op?
Cor Jansen is directeur van Utrecht Marketing. Hij was een van de pioniers voor het binnenhalen van de grootste wielerrondes: De Tour de France, Giro D’Italia en de Vuelta España in 2020. Waarom zijn sport en haar evenementen zo belangrijk voor een stad als Utrecht?
Met bijdrages van onder andere
JOUW MAANDELIJKSE SPORTMARKETING INSPIRATIE
De Sportmarketing Podcast
Yellow Jersey presenteert De Sportmarketing Podcast, de eerste Nederlandstalige podcast over sportmarketing. In de podcast bespreken we samen met interessante gasten de laatste trends op het gebied van sportmarketing.
Onderwerpen
Tijdens De Sportmarketing Podcast halen we diverse verhalen aan binnen het sportmarketinglandschap. Met elke aflevering een relevante expert. Blijf op de hoogte over innovatie, sponsoring, ticketing, content marketing en meer.
Host Jurian de Vos
De presentator van De Sportmarketing Podcast is Jurian de Vos. Hij is als co-founder van Yellow Jersey dagelijks actief in de sportmarketingwereld. Met zijn journalistieke achtergrond, weet hij elke podcast van extra waarde te voorzien.
Misschien vind je deze afleveringen ook interessant?
Ron van der Jagt
Le Champion
‘Wij proberen goed in contact blijven met onze leden en deelnemers door bijvoorbeeld heel veel inspirerende content te creëren, speciaal voor hardlopers, speciaal voor onze leden.’
Wilco Nijland
King of the Court
‘Ik ben heel benieuwd of het ontwikkelen nieuwe varianten van een bestaande sport echt gaat doorzetten. Ik denk dat dat heel toonaangevend zou kunnen zijn, komende jaren.’
Niels Schut
Sportunity
‘Je ziet dat mensen nog wel gebonden willen sporten, maar in een andere bindingsvorm. Ook zij willen zich echt wel binden als ze toegevoegde waarde ervaren.’