Skills

Marketingstrategie
Creativiteit
Copywriting
Luisterboeken lezen
Nutteloze feitjes optrommelen
Afzien tijdens het wielrennen

Tim van Peppen

Founder

Tim richtte in 2017 samen met Jurian Yellow Jersey op. Hij hecht veel waarde aan (klant)relaties, kwalitatief werk en het managen van verwachtingen. Is sterk in het opzetten van (werk)structuren en projecten. Ontwikkelt daarnaast immense grafieken om zijn wielerpooltjes datagedreven te onderbouwen. Moet vervolgens vaak door een onvoorziene valpartij, chauvinisme of nostalgie, toch al snel concluderen dat er weer geen top100-notering in Scorito aan zit te komen. Houdt zelf ook van fietsen, maar dan wel met een relatief lage Steven Kruijswijk-coëfficient. Kan zichzelf bovendien uitstekend verliezen in sportverhalen. Indien gevraagd, trommelt hij de meest nutteloze feitjes op. Bovendien al twee seizoenen de trotse houder van de Yellow Jersey Cup.

Sportprestatie waar Tim het meest trots op is:
Hoewel niet in de meest fitte periode van z’n leven, beklom Tim in de zomer van 2018 de Grand Ballon in de Vogezen. Ruim vijftien loodzware kilometers met een gemiddeld stijgingspercentage van 6,2%. Een col waar menig klimgeit met plezier tegen op beukt, werd uiteindelijk bedwongen en gevierd met een welverdiende Kronenbourg.

Mooiste sportmarketingcase in de ogen van Tim:
Toen het Belgisch voetbal in een dip zat en de gemoederen tussen Vlaams België en Wallonisch België steeds hoger opliepen kwam de Belgische voetbalbond met het briljante idee om in aanloop naar het WK in Brazilië de supporters achter zich te scharen door middel van een unieke fancampagne. Door middel van meerdere ‘Duivel Uitdagingen’ daagden de spelers hun Nederlands- en Franstalige supporters uit om zich als een rood legioen achter de ‘Belgian Red Devils’ te scharen. Met groot succes. Inmiddels telt het Belgische voetbal weer mee in de top van de wereld en kennen onze Zuiderburen een supportersschare om fier op te zijn.

Laatste posts van Tim van Peppen