Skills

Online Marketing
Webdesign
Online Advertising
Wielrennen
Voetballen
Tour de France kijken

Ruben Hoogland

Marketingstrateeg Online

In maart 2019 werd Ruben onderdeel van het Yellow Jersey-team. Eerder behaalde hij zijn bachelor Commerciële Economie en was hij een periode werkzaam als marketingmedewerker bij de innovatieve BEAT Cycling Club. Dankzij zijn ondernemende instelling en strategische koersinzicht is Ruben een geboren rouleur. Aan kop sleuren tegen de wind in, meters maken en op het juiste moment demarreren. Ruben is op en top sportliefhebber met de wielersport in het bijzonder. Hij krijgt energie van het bedenken en uitvoeren van winnende strategieën met een goed op elkaar ingespeeld team. In dat opzicht is werken bij Yellow Jersey volgens hem een feest.

Sportprestatie waar Ruben het meest trots op is:
Ruben is nog altijd actief als elite-wielrenner. Zelf noemt hij het “onbetaald prof”. Regelmatig waagt hij een poging tot het behalen van een podiumplek in een van de zovele rondjes rond de kerk. Hij geniet van het spelletje, het proces van “beter worden” en de ambiance rondom de wedstrijden. De prestatie waar hij het meest trots op is: een 36e plek in de Sun Hung Kai Properties International Criterium of Hong Kong. Niet zijn beste uitslag ooit, maar wel in een internationaal deelnemersveld met enkele grote namen. En geef toe, met een wedstrijd waarvan de naam negen woorden bevat, klinkt het al snel als heel wat.

Mooiste sportmarketingcase in de ogen van Ruben:
Met de komst van BEAT Cycling Club is er een partij waar een nieuwe wind waait toegetreden tot de conventionele wielerwereld. Waar de omgevingsfactoren in de wielersport al langer schreeuwden om vernieuwing was er – tot de oprichting van BEAT – nog geen ploeg die het roer drastisch om durfde te gooien. Met een model dat gemeengoed is in teamsporten als voetbal en hockey, creëert BEAT waarde voor een steeds groter wordende achterban. Maar hoe groei je in een sportwereld waar geld het nog altijd voor het zeggen heeft en de financiële middelen nog niet dusdanig zijn dat er snel grote stappen gezet kunnen worden? Door de lean-startup methode toe te passen is er gekeken naar wat wielerfans beweegt om onderdeel te worden van deze beweging. Hiermee heeft BEAT haar neus in rap tempo aan het venster gedrukt en ontwikkelt de club (ja, club, en geen ploeg) bijzonder snel. Een mooi voorbeeld van hoe anders denken tot mooie dingen leidt.

Laatste posts van Ruben Hoogland