Skills

Contentstrategie
Creativiteit
Teamwork
Voetballen
Radio luisteren
Bowlen

Jules Stuyt

Marketingstrateeg Content

Jules voegde zich in 2019 bij het team van Yellow Jersey, na een bachelor European Studies en een master Management van de Publieke Sector. Hij houdt ervan om binnen projecten en opdrachten met meerdere partijen samen te werken en het optimale resultaat te behalen. Zijn creativiteit zet hij graag in voor het uitstippelen van een sterke contentstrategie en het ontwerpen van vette visuals. Hing zijn zaalvoetbalschoenen in 2016 aan de wilgen, maar is uit op een spoedige rentree. Als hij geen sport kijkt of werkt, dan luistert (of maakt) hij radio en podcasts.

Sportprestatie waar Jules het meest trots op is:
In 2011 richtte Jules samen met twee vrienden het zaalvoetbalteam ‘Squadra Ouro’ op. Na een dramatisch eerste seizoen waarin zijn team werd geconfronteerd met de harde mentaliteit in de zaal, draaide ‘Squadra’ in het seizoen 2012-2013 als een tierelier. Het zwalkende team was getransformeerd tot een gedisciplineerde countermachine, waardoor Squadra lange tijd de koppositie van de ranglijst innam. De uiteindelijke derde plaats was een unieke prestatie in de Zaalcompetitie in Wageningen.

Mooiste marketingcase in de sport in Jules’ ogen?
Rondom eindtoernooien van het Nederlands voetbalelftal (mannen) wordt er altijd groots uitgepakt door Nederlandse bedrijven, die maar wat graag inspelen op deze Oranjekoorts. De meest memorabele marketingactie rondom Oranje is voor Jules die van de Wuppies van Albert Heijn tijdens het WK 2006. Bij elke vijftien euro aan boodschappen kreeg een klant bij AH een Wuppie. De actie nam samen met de Oranjekoorts een vlucht en op 15 juni waren alle Wuppies op, waardoor de kleine beestjes (en de Megawup) zelfs via Ebay en Marktplaats voor grote bedragen werden verkocht. Ondanks dat het team van Marco van Basten slechts de achtste finale haalde, was de Oranjegekte niet eerder zó groot.

Laatste posts van Jules Stuyt