Yellow-Jersey_blog3

03. 08. 2017

Studio Wrocław: verwachtingen ruimschoots overtroffen

Na twee drukke weken in Polen is Yellow Jersey terug in Utrecht. Tijdens de World Games in Wrocław produceerden we tien talkshows over dit één-na-grootste multisportevenement van de wereld. In een eerder blog lieten we ons licht er al over schijnen. Daarin gaven we ook aan dat we op de bijna 2000 likes-tellende Facebook-pagina van The World Games NL ongeveer 20.000 mensen hoopten te bereiken met onze uitzendingen. Daags na de World Games kunnen we constateren dat die verwachtingen ruimschoots zijn overtroffen.

Al na eerste uitzending bleek meerwaarde

Met een aantal zeer betrokken sportbonden en een actief Facebookplatform, wisten we dat we veel meer dan de 2000 pagina-likers konden bereiken. Echter na één uitzending werd duidelijk dat we laag hadden ingezet met onze verwachtingen. Waar we gokten op 20.000 bereik, bleek dat de eerste Studio Wrocław een schot in de roos was. Met gasten Michel Mulder (inline-skaten en Olympisch kampioen schaatsen), Suzanne Struik (meervoudig wereldkampioen korfbal) en Jan-Sjouke van den Bos (Chef de Mission) bereikten we 86.000 mensen, waarvan 26.000 actieve kijkers. Dat de community betrokken was, bleek wel uit het feit dat maar liefst 6700 mensen een interactie aangingen naar aanleiding van de eerste uitzending.

Cijfers om over naar huis te schrijven

Hoewel de eerste uitzending, qua cijfers de succesvolste bleek te zijn, was het niet een eenmalige piek. Structureel bereikten we veel meer mensen dan verwacht. Het bereik van Studio Wrocław eindigde op 450.000. Waar we maar liefst 132.000 actieve kijkers konden noteren. Met daar bovenop een betrokkenheid van 33.000 man, mogen we terugkijken op een zeer geslaagde eerste grote productie van nieuwbakken sportmarketingbureau Yellow Jersey.

Infographic: Studio Wrocław in cijfers

In onderstaande infographic zijn alle cijfers visueel gemaakt. Deze cijfers dateren van 2 augustus 2017, drie dagen na afloop van de World Games en eveneens drie dagen na publicatie van de laatste uitzending van Studio Wrocław.

Dit waren de World Games 2017

Ook de twee minuten durende sfeercompilatie sloeg aan. De video, met beelden van het gehele evenement, bereikte meer dan 60.000 mensen en werd liefst 15.000 keer bekeken. Na één dag was de video al 57 keer gedeeld.

Woord van dank

Alsof wij op een podium staan bij een awarduitreiking, willen wij ook nog wat mensen bedanken. Zonder hen was het onmogelijk geweest om de verwachtingen rondom Studio Wrocław zo ruimschoots te overtreffen. Daarom dank aan Tim van Zoeren, Chiel van Koldenhoven, Roel van der Weide, Roelof Jan Vochteloo, Kees Rodenburg, Rob Meijer, Telesport, Opel Nederland, Erima, Sanne Meijer en haar ouders, en al onze gasten.