10. 05. 2018

In twee uur de waarde propositie van jouw dienst bepalen

Voor een gedegen productlancering of het in de markt zetten van een nieuwe dienst is het belangrijk om te weten wie de doelgroep is, waar ze zitten en wellicht het belangrijkste. Waar ze op zitten te wachten. Met deze wetenschap kun je makkelijker bepalen welke onderdelen jouw product of dienst nog mist, of wat juist de punten zijn waar jouw (toekomstige) klanten van gaan houden.

 

Om dit inzichtelijk te maken, maakt Yellow Jersey gebruik van het Waarde Propositie Model. In één middagsessie gaan we met een organisatie aan de slag om zo’n model volledig uit te werken. We pakken een specifieke doelgroep van de klant en zetten die recht tegenover het product of de dienst. De werking van dit model wordt het meest duidelijk aan de hand van het volgende filmpje:

 

Gedurende zo’n middagsessie – het kan natuurlijk ook in een ochtend – begeleiden we de organisatie, die in groepjes met het model aan het werk is, om de juiste bevindingen onder de juiste punten in het model te zetten. Het Waarde Propositie Model zorgt ervoor dat heel concreet en helder actiepunten naar voren komen. Doordat je de Gains tegenover de Gain Creators kunt zetten en de Pains tegenover de Pain Relievers, is het bovendien veel makkelijker prioriteren op datgene wat echt belangrijk is om nu toe te voegen aan het product of de dienst en datgene wat nog even kan wachten, of soms zelfs helemaal geen waarde toevoegt.

 

Wil je meer weten over het Waarde Propositie Model en of het iets kan toevoegen aan jouw organisatie? Neem dan gerust contact op via ons contactformulier op de website.