Podcast 13: ‘De sport kan goed omgaan met nieuwe richtlijnen, maar wij willen ze echt ondersteunen’

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

In de dertiende aflevering van De Sportmarketing Podcast hebben we het over de anderhalvemeter sportsamenleving. Welke maatregelen nemen sportorganisaties voor sporten op anderhalve meter afstand? Hoe ondersteunen ze hun verenigingen en ondernemers in de branche? We praten hierover met Gert-Jan Kraaijeveld (KNKV), Danielle Wallet (NGF) en Patrick Rijnbeek (NL Actief). Verder hebben we het over het sportmoment van de maand en blikken we terug op de opvallendste sportmarketing momenten van april.

Het Korfbalverbond probeert de verenigingen in deze tijd zo goed mogelijk te faciliteren, zo vertelt Gert-Jan Kraaijeveld. “Wij zullen er zorg voor dragen dat verenigingen tools krijgen om goed te communiceren bij en op de vereniging over het nieuwe protocol. En we willen ook helpen met onze experts: hoe ziet zo’n training eruit die voldoet aan de richtlijnen? Wat zou je kunnen doen? Onze trainers kunnen dat hartstikke goed zelf, maar wij willen ze wel helpen door wat voorbeelden te geven.”

Interview met Gert-Jan Kraaijeveld van het KNKV

Danielle Wallet van de Nederlandse Golf Federatie stelt dat de golfsport wordt gedwongen om met nieuwe, innovatieve oplossingen te komen: “Dat is natuurlijk belangrijker dan ooit. Je kunt zelf iets organiseren, of je maakt gebruikt van oplossingen vanuit de golfsport. Een voorbeeld is ons online reserveringsplatform, dat is een handige tool die kan worden gebruikt. In die zin biedt deze situatie ook zeker kansen om je digitaal sterk te maken in de golfsport.”

Interview met Danielle Wallet van de NGF

Patrick Rijnbeek van NL Actief is realistisch over de toekomst van sportscholen met de nieuwe maatregelen: “Een fitnessbedrijf kan open met anderhalve meter afstand, maar dat zal niet rendabel zijn. Daarom blijven wij de overheid vragen om ons te steunen. Maar er ontstaan vanuit de branche nu ook mooie initiatieven: zo ben ik ervan overtuigd dat online training zal blijven en dat mensen veel meer die ‘blended’ vormen gaan kiezen, een mix van fysiek sporten of via internet.”

Interview met Patrick Rijnbeek van NL Actief

Benieuwd naar de hele aflevering? Luister dan nu aflevering 12 van De Sportmarketing Podcast van Yellow Jersey via Anchor, Spotify en Apple Podcasts.

Wil je voortaan de nieuwste aflevering als eerste in jouw mailbox? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Jules Stuyt

Jules Stuyt

Jules houdt ervan om binnen projecten met meerdere partijen samen te werken en het optimale resultaat te behalen.

Ontvang als eerst de podcast in jouw mail!