Jules Stuyt

Jules Stuyt

Podcast #5: “Het bindende karakter van sport is zo ongelofelijk belangrijk”

Citymarketing is tegenwoordig een hobby van vrijwel alle Nederlandse gemeenten. Er worden flink wat euro’s besteedt aan deze stadspromotie, waarbij de ene stad veel beter scoort dan de ander. Binnen deze marketing zoeken steden naar sportevenementen die passen bij het profiel van de stad. Maar hoe toets je dit? En welke evenementen passen nu wel en niet bij je stad?  In deze aflevering van De Sportmarketing Podcast praten we met Cor Jansen, directeur van Utrecht Marketing.

Cor Jansen vertelt dat hij activiteiten in Utrecht wil verbinden met het profiel van de Domstad. “Als wij een sportevenement doen, dan is dat geen doel op zich, maar het is een middel om het verhaal te vertellen van je stad die je bent. Een voorbeeld is de Vuelta in 2020. Wat willen we doen met de Vuelta? We willen Utrecht profileren als gezond, stedelijk leven voor iedereen. De Vuelta is een breedtesportevenement, waarbij we verbinding zoeken met de wijken. Maar wij hebben nu ook een unieke propositie door een reclamekaravaan van e-bikes te laten rijden. Dit is precies ‘Utrecht style’: spot on, gedragen door de bevolking en met internationale exposure.”

Floor Kok (Sport Utrecht) is verantwoordelijk voor het activatieprogramma tijdens de Vuelta-start in Utrecht. “We organiseren fietshubs en activiteiten in de wijken. Het sterke hiervan is dat je mensen in hun wijken betrekt bij het Vuelta-feest. En dat strookt met hoe wij werken als organisatie: de wijken in en mensen in hun eigen leefomgeving laten sporten. Op die manier weten mensen dat de Vuelta eraan komt en activeren we ze op het gebied van bewegen in hun eigen wijk.”

Benieuwd naar de hele aflevering? Luister dan nu De Sportmarketing Podcast van Yellow Jersey via Anchor, Spotify en Apple Podcasts.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Meer posts lezen?