Jules Stuyt

Jules Stuyt

Podcast #1: “Dit is de toekomst van het voetbal”

PSV presenteerde in het voorjaar een opvallende hoofdsponsor: niet één, maar vijf sponsoren onder de naam Brainport Eindhoven. Dat is een vorm van sponsoring die we in de toekomst vaker zullen zien, stelt Koen van Haastert, hoofd sponsoring van PSV, in De Sportmarketing Podcast van Yellow Jersey. “Dit is wel een trend die zich door gaat zetten.”

Van Haastert ziet dit partnership als een belangrijke ontwikkeling binnen de sponsoring van het voetbal. “De huidige manier van samenwerken is totaal anders dan vroeger. Wij zien dit partnership als zeven partners, samen met PSV en de stichting Brainport Eindhoven. Wij zijn als PSV ook één van de partijen binnen dit ecosysteem. Door echt te ‘partneren’ en samen doelstellingen te formuleren, krijgt sponsoring een extra dimensie.”

Ben Mansvelder, marketingmanager bij de KNZB (zwembond) herkent de mindset van PSV met een partnership van meerdere partijen. “Wij hebben een soortgelijk platform aan onze sponsoren geboden. De sponsordeal van PSV is heel vernieuwend voor het voetbal en vernieuwend voor de sport. Vernieuwend voor de branche: nee, maar de manier van denken is zeker nieuw.”

Koen van Haastert (PSV) denkt dat partnerschappen in de toekomst zich alleen maar verder zullen ontwikkelen. “Het zou me niet verbazen als er in de toekomst joint ventures worden gesloten tussen bedrijven en voetbalclubs. Dat laat zien hoe ver partnerships kunnen gaan.”

Benieuwd naar de hele verhalen van beide heren? Luister dan nu De Sportmarketing Podcast van Yellow Jersey via Spotify en Apple Podcasts.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Meer posts lezen?

Ruben’s Vueltapoule tips

Nog maar heel even en dan is het tijd voor het slotstuk van het rondewerk dit jaar. De Vuelta a España, die